Hulp bij eetproblemen

Een aantal voorbeelden waar ik je als foodcoach en diëtist bij kan ondersteunen en wat ik je kan leren:


– verbeteren van je zelfbeeld
– hoe je je eetbuien afbouwt
– weer van eten houden en genieten
– hoe je leert te bedenken wat goed is voor jou, in plaats van wat anderen van je verwachten
– hoe je kunt ingrijpen als je een eetbui ziet aankomen, en leert hoe je deze kunt stoppen

– beter voor jezelf leren zorgen
– je angst voor eten overwinnen, stap voor stap
– hoe je kiest voor wat jij het liefste wilt
– leren nee zeggen tegen anderen, je grenzen aangeven
ritme krijgen in je eetpatroon
– leren wat je lichaam aan voeding nodig heeft, als leidraad, als je anorexia hebt en je de hele dag een gevecht in je hoofd hebt over wat je wel en niet mag eten

– hoe je een lekker gerecht kunt koken
– hoe je kunt stoppen met compenseren voor eetbuien
– leren hoe je eigen stem sterker wordt dan die van je eetstoornis
ter overbrugging van de wachttijd voor opname in een kliniek voor eetstoornissen, kun je bij mij terecht voor tips omtrent eten,
kun je je verhaal kwijt en kun je al je vragen stellen

nieuwe eetgewoonten eigen leren maken
– hoe je je agenda anders kunt indelen zodat je je beter voelt, minder moe bent, beter voor jezelf zorgt en daardoor geen eetbuien krijgt
– niet helpende of niet kloppende gedachten over eten leren herkennen en ombuigen (de juiste gedachtes aanleren die behulpzaam voor jou zijn)
– hoe je je eten kunt voorbereiden
– indelen van je voorraadkast
– welke vragen je jezelf kunt stellen om te ontdekken waarom het niet lukt je relatie met eten te verbeteren